Sidor

Dexter

Properly trained, a man can be dog's best friend. ~Corey Ford

söndag 22 januari 2012

Dexter 6 months today!!!

Som ni säkert redan förstod på rubriken fyller min kära hundvalp Dexter ett halvt år idag, alltså 24 veckor! Grattis gubben! Vågen visade 14,2 kg idag, han har blivit så stor kille jämfört med hur liten han var för 4 månader sedan då jag hämtade han dendär söndag förmiddagen, aaaw :)

Dexter första veckan i sitt nya hem, 7 veckor gammal 

Jag minns den dagen så väl när jag såg Dexter för första gången. Han var lite på 3 veckor gammal, ett randigt sött litet knyte. Jag observerade alla valpar men innerst inne visste jag nog från första ögonblicket att dendär randiga filuren ska bli min. Han var nyfiken men ändå inte den vildaste i kullen. Hade läst Cesar Millans Pack Leader bok innan och visste att det var viktigt att observera hurdan energi valpen hade och att den skulle passa ihop med min energi, så jag sökte efter en medelmåttlig energinivå och tyckte att Dexter gav ifrån sig sådan energi. Utseendemässigt var han också just en sådan staff jag drömt om. Har alltid tyckt om färgen brindle. Älskade Dexters vita bröst och vita små tassar, jag var såld helt enkelt <3

Dexter den dagen jag såg han för första gången. My heart melted.

Inga kommentarer: