Sidor

Dexter

Properly trained, a man can be dog's best friend. ~Corey Ford

torsdag 23 februari 2012

Updates!

Jahaa... Det är en bra tid sedan jag senast skrivit något här. Har varit helt jätte trött på kvällarna så har inte orkat komma med några inlägg :) Nåmen nu tänkte jag skriva något iallafall... Har fortsatt träningen av Dexters djupa muskler ungefär varannan dag nu. Har också tränat lydnad med honom och repeterat och finslipat kommandon lite :) Dexter kan nu följa jättefint och att komma vid min sida kan han så gott som helt och hållet! Är så stolt över min lillkille som inte är så liten längre! ;)

Usch vad jag kan hata dethär skedet innan våren kommer, när snön smälter och det blir plus grader ute. Det är så blött och fult ute när allt blir så smutsigt. Nu har jag börjat skölja av Dexters tassar efter våra promenader för att skölja bort vägsaltet som blir kvar i tassarna. Det är ett bra sätt att se till att hundens tassar mår bra.

Igår var jag med Dexter till Musti & Mirri i Finnå. Vi hade också med oss Dexters söta bror Nasu och hans ägare, för att tillsammans träffa valparnas uppfödare. Hon kollade hur deras tänder växt och såg ut m.m. Eftersom båda valparna har bettfel. Hon sa att Dex tänder är riktigt okej och att den högra nedre hörntanden ännu kan bli fullt normal om jag fortsätter jumppa tanden, skönt! :) Shoppade lite efter träffen och kom hem med Maukas frusen råfoder av smaken kalkonbroiler. Den innehåller även malda kalkonben och -brosk. Dexter tyckte massor om det. :) Köpte även några tuggben som är gjorda av rökt grisskinn, mums! ;)

Har hittat några snygga halsband, igen! Den ena finns att få från Finlandhttp://www.helmipanta.com/, den andra från Hardcore Harness från Sverige. http://www.hardcoreharness.se/Galleri.htm. De gör också weight pulling selar med personlighet! ;)


Nithalsband från Helmipannat. Älskar den mörkbruna och måste helt enkelt få den!! O.O

Ett nylonhalsband av färgen orange. Fås även med text. Ett riktigt statement halsband! Hur jävla snygg är inte dendär staffen som bär halsbandet då??!!! :OO

Inga kommentarer: