Sidor

Dexter

Properly trained, a man can be dog's best friend. ~Corey Ford

tisdag 6 mars 2012

Bullbreeds.

Hejsulivej! Som ni alla säkert redan vet vid dethär laget så älskar jag staffyn, pittbulls, amstaffar m.m. Det finns inga bättre hundar på  detta jordklot änligt min åsikt :D De är så vackra, så aktiva och har ett härligt lynne, något som jag ser framemot i en hund. Det är bara något i dessa hundar som tilltalar mig massor! Kan inte låte bli att jämt kolla in hundar på nätet, både rescues och hundvalpar. Även om jag redan är den lyckligaste ägare till en 7 1/2 månader gammal staffyvalp vill jag ha mera! Dock är det inte tid för en till hund ännu, inte åtminstone på 1-2 år. Dexter kräver ännu mycket träning och uppmärksamhet så en till hund är aktuellt först när Dexter fått lite "vett" i huvudet och dessutom beror de ju förstås på i hurudan livssituation jag befinner mig i sen. Vill ändå inte att åldersskillnaden mellan hundrana skall vara alltför stor. Som nästa hund har jag starkt börja lutat mig mot amerikansk pitbullterrier, hinner ändå ändra mig tusen gånger ännu innan det blir aktuellt. :D Har funderat på import av pitbull från Amerika (eftetersom om man vill ha en 100 % renrasig pitbull måste man börja gräva igenom föräldrarnas stamtavla och det är lättare att få tag på riktigt renrasiga pitbulls i Amerika) men ett annat alternativ som det kanske mera lutar sig emot iallafall nu är en rescue pitbull, det är dock inte sagt att dessa hundar är helt renrasiga utan kan vara blandraser mellan pitbull, amstaff, staff etc. Finns ju förstås undantag :) Pitbulls liknar de ändå och lika fina är de! :) En hund från en staffyrescue är också ett starkt alternativ. Haha som ni märker har jag ingen aning om vad det blir ännu, men behöv inte ha det heller. ;)

En sida om bully raser :)

Sätter in lite bilder senare! ;)


 


Inga kommentarer: