Sidor

Dexter

Properly trained, a man can be dog's best friend. ~Corey Ford

söndag 12 februari 2012

D. took a tumble down the hill..

Som rubriken berättar har Dexter underhållit mig idag. Haha.. Vi var ut på kvällspromenad och beslöt mig för att släppa Dexter lös eftersom det var så tyst och vi inte befann oss nära någon bilväg eller dyl. Dexter brukar få fnatt när han får springa lös, han älskar det!! Nå...när vi gått en bit fick Dexter lust att spurtta upp för en backe för att sedan ta sats i nerförsbacken. Det slutade med att han landade i en snödriva och flög på näsa och började rulla ner för backen. Han rullade flera varv innan han fick stop på det. Jag kunde inte hålla mig för skratt, det såg så roligt ut...haha!! Har verkligen en hund som gör först och tänker sen, men på ett positivt sätt ;) Staffyna har mycket humor och det bör ägarna till sådana filurer också ha! :D Dessto mera tid jag spenderar med denna underbara ras dessto mera älskar jag den. Dom är bara sådana charmtroll! <3


Charmtroll.







Inga kommentarer: