Sidor

Dexter

Properly trained, a man can be dog's best friend. ~Corey Ford

tisdag 10 juli 2012

Lydande hund och snygga ridhjälmar!

Dexter har blivit så lydig! Jag hade så stora problem med han ännu för en tid sedan. Alltid när jag släppte honom lös började han jaga sin svans eller försvann ur sikte, nu är han som en totalt annan hund. Han jagar knappt alls sin svans mera och kommer snällt till mig när jag ropar på honom :o Han var också ganska svår att få fast efter att han väl sluppit lös, han blev riktigt hysse om jag ens visade honom kopplet. Nu sitter han bara där snällt och väntar på att bli kopplad. Vad har hänt, är helt chockad! har någon bytt min hund mot en lydnadsmästare! I'm shocked! Jag tror själv att de beror på att han tidigare haft någon tonårskris och testat mig för fullt, nu är den perioden över (tack gode gud), i väntan på den nästa :o Hundar brukar ju ha några sånahär tonårskriser då de testar ägaren för fullt. Men nu är han än ängel, en pärla min lilla Dex. :)


Nu till nästa ämne, nämligen ridhjälmar. En stilig ridhjälm är a och o tycker jag. förståss ska den också vara säker! Här är några av mina favoriter.

Charles Owen Wellington Classic. Stilren och klassisk. Rider själv med denna hjälm. Passar både på hopp- som på dressyrbanan. Dessutom är den skön som bara vad. :)
 

Sen har vi ridhjälmsmärket Samshield som jag gillar mycket! Så snygg hjälm och dessutom kan du designa en helt egen hjälm från början till slut på deras hemsida. Priset kan variera mycket beroende på materialen och smycken du vill ha på hjälmen. Allt från 500 e. till över 1000 e. Sätter in några snyyyygga exemplar på denna stilrena hjälm.! Im so in love!


 




GPA:s hjälmar används mest av hoppryttare. De har en mera sportigt och modernt utseende. Denna typ av hjälmar var min favorittyp för en tid sedan. Nu gillar jag faktiskt mera för de två tidigare hjälmarna. GPA hjälmarna är dock mycket sköna och speciellt lätta!





- C.

Inga kommentarer: