Sidor

Dexter

Properly trained, a man can be dog's best friend. ~Corey Ford

måndag 6 februari 2012

New week ahead.

Helt till först skall jag börja med att korrigera ett misstag från mitt förra inlägg gällande staffens färger. Visst har jag ju sett en helvit staff! Det fanns faktiskt en där Dexter föddes :) Men mera "sällsynta" är det nog!

Sedan lite info om Dexters välbefinnande. Som jag redan tidigare berättade så har han hostat och kracklat sedan onsdagen. Igår hostade han en aning mera och jag beslöt mig för att ringa veterinären för säkerhets skull och fråga om råd. Hon sa att om han annars är pigg, dricker och äter normalt och inte har feber behöver han inte komma på ett besök. De mildare versionenrna av flunssan brukar gå över av sig själv efter några veckor utan att någon antibiotikakur behövs. Så nu är Dexter "sjukledig" tills han blivit frisk igen :) Detta innebär att försöka hålla han så lugn som möjligt, vilket inte är en av det lättaste sakerna att göra kan jag berätta! Några korta kisipromenader per dag och lugna lekar. Hjärnjumppan och träningen har jag inte minskat på, eftersom han inte anstränger sig fysiskt utan mera psykiskt under träningspassena. Det är det som tröttar ut en hund snabbast, nämligen hjärnjumppa och andra aktiviteter som kräver att hunden måste lösa problem eller tänka efter vad den skall göra! :) Som ett tips till er med ivriga hundar ;)

Såhär pigg ser Dex ut trots sin flunssa :)



Big balls ;)


 Första bilden på oss. Lite suddig bara :)

Inga kommentarer: